Download nu Gratis het Superfood Kennismakingspakket!
Gratis Ebook, videocursus en kortingscoupon voor onze webshop!

Page content

Sport en voeding, superfoods voor betere sportprestaties

Sport en voeding, superfoods voor betere sportprestaties

Niet alleen de prestaties maar ook de voeding zijn belangrijk voor een sporter. Bij de combinatie van sport en voeding gaat het om twee dingen: wat je eet en wanneer. De juiste invulling hiervan bepalen het succes. Sport en voeding moeten als een perfecte match op elkaar afgestemd worden. Door superfoods als aanvulling te gebruiken op een gezond voedingspatroon kun je jouw sportprestaties bevorderen. Superfoods bevatten een buitengewone concentratie aan onder andere mineralen, vitamines en antioxidanten. Deze voedingsstoffen komen én de gezonde levensstijl én sportprestaties enorm ten goede. Er zijn superfoods die je kunt gebruiken als aanvulling op je voedingspatroon om betere sportprestaties te bevorderen.

Sport en voeding

Welke voeding en superfoods het beste zijn voor betere sportprestaties, is afhankelijk van het doel dat je wilt bereiken. Wie wil afvallen, zal sport en voeding anders moeten combineren dan wie op gezond gewicht wil blijven, spieren wil kweken of een bijzondere sportprestatie wil neerzetten. Het sportdoel is dus belangrijk om het juiste voedingspatroon vast te stellen. Daarnaast zal een amateursporter dit anders in moeten vullen dan de professionele sportbeoefenaar.

Hieronder twee superfoods die betere sportprestaties kunnen bevorderen:

Chiazaad – is een klein zaadje dat een grote hoeveelheid aan belangrijke voedingsstoffen bevat. Chia zaadjes zijn rijk aan antioxidanten (vitamine-E), magnesium, zink, ijzer, calcium en vezels. Het is een bron van plantaardige omega-3-vetzuren die snel in het lichaam worden opgenomen. De eiwitten in chiazaden zijn goede bouwstoffen voor je spieren en zijn een prima toevoeging aan je dieet. Chiazaad bevat veel ijzer dat weer nodig is voor het vormen van hemoglobine. Hemoglobine is belangrijk voor het zuurstoftransport in het bloed. Daarnaast zorgt Chiazaad voor een goede vochtopname. Dit is ook precies dé reden dat veel marathonlopers, voorafgaand aan een wedstrijd, water met chiazaad drinken. Deze zaadjes zorgen ervoor dat je lichaam 9 keer zoveel vocht opneemt en dat tot ver in de darmen. Hardlopers die chiazaad gebruiken, melden dat ze veel minder vaak dorst of spierkramp hebben.

Sport

Spirulina – is niet het lekkerste drankje om te gebruiken, maar wel erg nuttig als één van de superfoods voor betere sportprestaties. Deze alg is namelijk rijk is aan eiwitten, vitamines, aminozuren, maar ook mineralen. De drie essentiële aminozuren (BCAA’s) zorgen dat er energie naar de spieren worden getransporteerd en bevorderen de opbouw van spierkracht. Daarnaast heeft spirulina ook nog eens een ondersteunende werking voor de vetverbranding. Na een zware training is je lichaam vatbaar voor kwaadaardige invloeden van buitenaf. De antioxidanten in spirulina ondersteunen de bescherming tegen deze invloeden, door het versterken van je immuunsysteem.

De juiste superfoods voor betere sportprestaties

Sport en voeding combineren is niet voor iedereen hetzelfde. Ieder mens heeft een andere energiebehoefte. Dit zul je moeten uitproberen en ervaren hoe je lichaam hierop reageert. Superfoods kunnen een prima aanvulling zijn op de dagelijkse voeding voor betere sportprestaties. Je kunt dit bijvoorbeeld toevoegen in smoothies, shakes of magere kwark. Zo verrijk je jouw voeding met goede voedingsstoffen. Wat wel van belang is, is dat je kiest voor de juiste kwaliteit superfoods. SuperfoodMe heeft de hoogste kwaliteit bio superfoods die met zorg zijn geselecteerd door onze voedingsdeskundigen. Wij dragen graag bij aan uw sportprestaties met de juiste superfoods. Kijk snel in onze webshop.

Comment Section

0 reacties op “Sport en voeding, superfoods voor betere sportprestaties

Plaats een reactie


*